Hledáme vedoucí/ho Kanceláře Kreativní Evropa Kultura
Přidejte se k nám a podílejte se na utváření evropské kulturní spolupráce!
Národní institut pro kulturu, zřizovatel Kanceláře Kreativní Evropa Kultura, hledá zkušenou a motivovanou osobnost, která se ujme vedení kanceláře programu Evropské unie, jehož cílem je podporovat kulturní spolupráci, inovace a mobilitu v Evropě.
Co bude náplní Vaší práce:
- Strategické vedení kanceláře programu Kreativní Evropa Kultura v České republice.
- Vytváření koncepce a plánování činnosti kanceláře, včetně její propagace a komunikace směrem k odborné i širší veřejnosti.
- Koordinace aktivit s partnerskými kancelářemi Kreativní Evropa MEDIA.
- Spolupráce s evropskou výkonnou agenturou EACEA, sítí Creative Europe Desks a dalšími relevantními institucemi v ČR i zahraničí.
- Odpovědnost za zpracování rozpočtu, vyúčtování a závěrečných zpráv pro Ministerstvo kultury ČR a Evropskou komisi.
- Organizace seminářů, workshopů a dalších informačních aktivit pro odbornou veřejnost.
- Poskytování individuálních konzultací a poradenství v oblasti grantových možností EU v kultuře.
- Aktivní účast na mezinárodních setkáních, konferencích a dalších kulturně-politických událostech.
- Budování a udržování kontaktů s klíčovými aktéry v oblasti kulturní politiky, grantové podpory a evropské spolupráce.
- Spolupráce s dalšími subjekty v rámci kulturního a neziskového sektoru.
Koho hledáme:
- Osobu se zkušenostmi s vedením týmu, strategickým plánováním a řízením projektů.
- Odborníka/kyni v oblasti kultury, kulturní politiky nebo mezinárodní spolupráce.
- Výbornou znalost českého i anglického jazyka (slovem i písmem), schopnost prezentovat a jednat na mezinárodní úrovni.
- Orientaci v systému kulturních dotací a grantových programů EU – zejména programu Kreativní Evropa.
- Orientaci ve strukturách Evropské unie.
- Schopnost analytického a koncepčního myšlení, spolehlivost a samostatnost.
- Zkušenost s veřejnou správou či neziskovým sektorem výhodou.
- VŠ vzdělání
Nabízíme:
- Smysluplnou práci v národním zastoupení klíčového evropského programu na podporu kultury.
- Možnost se aktivně podílet na kulturní politice a mezinárodní kulturní spolupráci.
- Práci v tvůrčím a profesionálním prostředí s přesahem do evropského kontextu.
- Odpovídající finanční ohodnocení a zázemí stabilní veřejné instituce.
- Flexibilní pracovní dobu a možnost dalšího vzdělávání.
- Stravenkový paušál, 3 dny sick day, 25 dnů dovolené.
- Platová třída 12.
Nástup: Podle dohody, ideálně od listopadu 2025.
Místo výkonu práce: Nekázanka 16, Praha 1
Termín pohovoru: 15.9. 2025
Svůj životopis a motivační dopis prosím zasílejte do 3.9. 2025 na adresu: andrea.cermak@idu.cz.

Institut umění–Divadelní ústav vypisuje i pro Národní institut pro kulturu výběrové řízení na pozici ekonom - správce rozpočtu.
Popis pracovní činnosti:
- zpracování interního rozpočtu příspěvkové organizace – Národního institutu pro kulturu
- sledování a kontrola hospodaření s rozpočtovými prostředky z různých zdrojů podle jednotlivých příjmových a výdajových oblastí
- komunikace s kolegy ohledně čerpání rozpočtů
- příprava podkladů pro zřizovatele a vedení institutu v oblasti čerpání rozpočtu
- příprava ekonomických podkladů či analýz
Požadujeme:
- minimálně středoškolské vzdělání ekonomického směru
- praxe alespoň 3 roky v ekonomickém oddělení státní (krajské, městské) příspěvkové organizace
- znalost MS Excel
- schopnost samostatné práce
- zájem se učit novým věcem a rozšiřovat svoji kvalifikaci
- smysl pro zodpovědnost a pečlivost
- výhodou systém JASU, případně Helios
- výhodou znalost účetnictví
Nabízíme:
- plný pracovní úvazek na dobu určitou s možností prodloužení
- individuální nastavení pracovní doby v rámci svěřené agendy
- přátelský tým kolegů, kteří jsou profesionály ve svém oboru
- možnost dalšího vzdělávání a osobního růstu
- stabilní zázemí státní příspěvkové organizace
- kreativní a různorodou práci
- zaměstnanecké výhody (jazykový kurz, stravenkový paušál, 5 týdnů dovolené, 3 dny indispozičního volna, vstupenky na divadelní představení, atd.)
- pracoviště v krásném prostředí v centru Prahy
- platové zařazení v 12. platové řídě dle NV č. 222/2010 Sb..o katalogu prací ve veřejných službách a správě; možnost osobního ohodnocení
- nástup od 1. 7. 2025 nebo podle domluvy
Náležitosti přihlášky:
- strukturovaný životopis (maximálně dvě normostrany)
- osobní údaje: jméno, příjmení, datum a místo narození, státní příslušnost, místo trvalého pobytu
Svoje přihlášky zasílejte Lence Koubkové (lenka.koubkova@idu.cz, +420 723 177 276).

Institut umění–Divadelní ústav vypisuje i pro Národní institut pro kulturu výběrové řízení do provozního oddělení na pozici referent majetkové správy
Popis pracovní činnosti:
- správa budov a jejich příslušenství
- komunikace s dodavateli a úřady
- zajištění a koordinace provozu dodavateli v budovách – úklid, údržba, recepce apod.
- klíčové hospodářství
- nákup drobného či dlouhodobého hmotného majetku v souvislosti s provozem a správou budov
- zajištění provozu a evidence služebních vozidel
- dohlížení na BOZP a PO a na uplatňování a dodržování bezpečnostních předpisů
- spolupracuje s ostatními kolegy v rámci NIK
- podporuje další agendy v rámci oddělení, odboru i celé organizace.
Požadujeme:
- SŠ ukončené maturitou, praxe 3 roky na stejné nebo obdobné pozici
- dobré organizační schopnosti, samostatnost, zodpovědnost, pečlivost
- orientace v problematice PO a BOZP
- dobrou znalost práce na PC
- řidičský průkaz skupiny B
Nabízíme:
- plný pracovní úvazek
- možnost dohody individuálního nastavení pracovní doby s ohledem na provoz organizace
- přátelský tým kolegů, kteří jsou profesionály ve svém oboru
- možnost dalšího vzdělávání a osobního růstu
- stabilní zázemí státní příspěvkové organizace
- kreativní a různorodou práci
- zaměstnanecké výhody (jazykový kurz, stravenkový paušál, 5 týdnů dovolené, 3 dny indispozičního volna, vstupenky na divadelní představení atd.)
- pracoviště v krásném prostředí v centru Prahy
- platové zařazení v 11. platové řídě dle NV č. 222/2010 Sb..o katalogu prací ve veřejných službách a správě; možnost osobního ohodnocení
- nástup možný ihned nebo podle domluvy
Náležitosti přihlášky:
- strukturovaný životopis (maximálně dvě normostrany)
- osobní údaje: jméno, příjmení, datum a místo narození, státní příslušnost, místo trvalého pobytu
Svoje přihlášky zasílejte Lence Koubkové (lenka.koubkova@idu.cz, +420 723 177 276).